Recent Post
Loading...
SAUDIA AIRLINES is one of the largest Airlines in the Middle East and a world class Sky Team Alliance Airline that seeks for FEMALE FLIGHT ATTENDANTS to fly around the world for its Domestic & International network.
QUALIFICATIONS:
Minimum of High School Graduate
With minimum arm reach of 212 cm on tiptoes and according to
standard height and weight chart
Age between 22 years old and before the 30th birthday at the time of recruitment
or maximum age before 35th birthday for Flying Attendants more than 6 months of experience with
other Airline company with document as proof
Intermediate English knowledge is required
Pleasant personality and appearance
BENEFITS:
Competitive Tax Free Salary and Applicable Allowance
Free Fully Furnished Shared Air-conditioned Accommodation
Medical Treatment & Insurance as per SAUDIA Policy
Free & reduced Tickets as per SAUDIA Policy.
AGENCY:
Interested Candidates please apply with (CV) Curriculum Vitae, recent passport size & full body picture,
Copies of School certificate, English proficiency certificate,
Passport, National ID card, to the following E-mail address:
recruitment.dhaka@zakagroup.com
Application Deadline: October 6, 2016
Preliminary Screening and Test – 1st week of October, 2016
 Location: Dhaka
বাংলাদেশ পরিবার পরিকল্পনা সমিতির নিয়োগ বিজ্ঞপ্তি

Bangladesh Union Parishad Secretary Job Circular 2016. A attractive job circular published the Union Parishad Secretary. Joining the smart and big Govt. job team in Bangladesh Union Parishad Secretary. Bangladesh Union Parishad Secretary is the best service in Bangladesh. Bangladesh Union Parishad Secretary is now working in all location for helping the people.So Bangladesh Union Parishad Secretary is a very attractive service in Bangladesh. Bangladesh Union Parishad Secretary Job Circular related all the information are given below:
 
Published Date: 07 September 2016

Application Deadline: 29 September 2016

Total Post: 15

Educational Qualification: Graduate

Bangladesh Union Parishad Secretary Job Circular 2016

 

The National Human Rights Commission to appoint

Company: Govt. Job

Published Date: 1st September, 2016

Deadline: 22th September,2016

Source: Website 22/09/2016 date of application of the Secretary, 
 
National Human Rights Commission,
8 Shaheed Selina Parvin Road,
gulaphesam Plaza (12 st Floor), 1217  Magbazar mail or saved in the box office will reach.
To apply for the Director (Administration and Finance), National Human Rights Commission in favor of 100 / – (one hundred) Rs Pay order / bank draft (non-refundable) will be.


Lets see the details


বাংলাদেশ ট্যুরিজম বোর্ড এর নতুন নিয়োগ বিজ্ঞপ্তি

জব টাইপ : ফুলটাইম

জব ক্যাটাগরি : সরকারী

আবেদনের শেষ তারিখ: ১০ অক্টোবর, ২০১৬

বিস্তারিত নিচের বিজ্ঞাপনে
সহকারী শিক্ষক পদে শিশু কল্যাণ প্রাথমিক বিদ্যালয়ের নতুন নিয়োগ বিজ্ঞপ্তি

জব টাইপ : ফুলটাইম

জব ক্যাটাগরি : সরকারী

আবেদনের শেষ তারিখ: ২৯ সেপ্টেম্বর, ২০১৬

বিস্তারিত নিচের বিজ্ঞাপনে :

বাংলাদেশ প্রকৌশল বিশ্ববিদ্যালয়ের (বুয়েট) ২০১৬-১৭ শিক্ষাবর্ষে সব অনুষদের স্নাতক শ্রেণির ভর্তি পরীক্ষা আগামী ২২ অক্টোবর অনুষ্ঠিত হবে। অনলাইনে ভর্তির আবেদন ফরম পূরণ শুরু হবে ১৫ সেপ্টেম্বর। বিস্তারিত তথ্য পাওয়া যাবে www.buet.ac.bd-তে।


ভর্তি বিজ্ঞপ্তি দেখতে ভিজিট করুন নিচের লিংকে

http://www.buet.ac.bd/wp-content/uploads/2016/09/UG_Advertisement_2016.pdf
মাধ্যমিক ও উচ্চ মাধ্যমিক শিক্ষা অধিদপ্তরে জনবল নিয়োগের বিজ্ঞপ্তি প্রকাশিত হয়েছে। তিন ধরনের পদে ৪৪ নিয়োগ দেওয়া হবে। পদগুলোর মধ্যে :

আবেদন করা যাবে ২৯ অক্টোবর, ২০১৬ তারিখ পর্যন্ত।

  • কম্পিউটার অপারেটর:
পদটিতে নিয়োগ দেওয়া হবে একজন। ন্যূনতম দ্বিতীয় শ্রেণিতে স্নাতক ডিগ্রিধারী ও তিন বছরের অভিজ্ঞতাসম্পন্ন প্রার্থীরা আবেদন করতে পারবেন। আবেদনের বয়সসীমা ৩০ বছর। নিয়োগপ্রাপ্তদের বেতন দেওয়া হবে ১৮ হাজার ৬০০ টাকা।
  • হিসাবরক্ষক:
হিসাবরক্ষক পদে নিয়োগ পাবেন একজন। ব্যবসায় শিক্ষা থেকে ন্যূনতম দ্বিতীয় শ্রেণিতে স্নাতক ডিগ্রিধারী ও তিন বছরের অভিজ্ঞতাসম্পন্ন প্রার্থীরা আবেদন করতে পারবেন। আবেদনের বয়সসীমা ৩০ বছর। নিয়োগপ্রাপ্তদের বেতন দেওয়া হবে ১৮ হাজার ৬০০ টাকা।
  • অফিস সহকারী:
পদটিতে একজনকে নিয়োগ দেওয়া হবে। ন্যূনতম উচ্চ মাধ্যমিক পাস ও তিন বছরের অভিজ্ঞতাসম্পন্ন প্রার্থীরা আবেদন করতে পারবেন। আবেদনের বয়সসীমা ৩০ বছর। নিয়োগপ্রাপ্তদের বেতন দেওয়া হবে ১৭ হাজার ৩৪৫ টাকা।
আবেদন প্রক্রিয়া: আগ্রহী প্রার্থীরা বিজ্ঞাপনে উল্লেখিত উপায়ে আবেদন করতে পারবেন। আবেদন করা যাবে ২৯ অক্টোবর, ২০১৬ তারিখ পর্যন্ত।
বিস্তারিত জানতে দৈনিক পত্রিকায় প্রকাশিত বিজ্ঞাপনটি দেখুন :

 Senior Specialist- Domestic Enquiry Head


Department
Ethics and Compliance
Division
Corporate Affairs
Close Date
13-09-2016
Role Overview
Lead and own Domestic Enquiry process of Ethics & Compliance of Grameenphone. The role is responsible for, periodic review of the process, align with laws of the land, align with Group Policy and Procedure, legal framework of the country and with CBA etc. Transform and retain the role of investigation as a successful exploration machinery to find real cause and identify innocence and guilt effectively.
Job Responsibility
  • Lead & own the Domestic Enquiry Process (DEP) for the company. Real time update and progress of same to align with criminology findings and global best practices
  • Design fact finding platform and framework for E&C department
  • Critically assess the evidence of own case and provide key ideas to other E&C team members
  • Proactive design the SWOT for each case of E&C and finalize the best way out in all processes of DEP
  • Assess the possible scenario with internal and external legal experts in designing the prediction in terms of laws of the land
  • Assist other E&C members in conducting right enquiry process along with all relevant parties of alleged persons and management bodies
  • Create report on assessment on each steps of Domestic enquiry to find out advantages and disadvantages of proceedings
  • Examination of the complaints received against an employees and Co-ordinate the necessary investigation
Education and Experience requirements
Education:
  • Graduate and post graduate preferably from legal / business background
Qualification and Experience:
  • Legal background
  • Labour law / criminal law expertise
  • Investigations/interrogation expertise
  • Corporate case management experience
  • Internal Audit, Internal Control, Ethics & Compliance experience
  • Litigations expertise in Bangladesh legal system
  • Successful handling of complex situations and come out with a balanced way-out
Special Skill
  • High integrity and morale
  • Absence of Ethical issues in the career
  • Strong team work attitude
  • Eager to go extra mile
  • Out of the box thinking
  • Respect people through zero biasness
  • Hard working and strong focus
  • Quick decision making ability with much of effectiveness
  • Multi-tasking 
Senior Specialist-Digital Forensic Expert

Department
Ethics and Compliance
Division
Corporate Affairs
Close Date
13-09-2016
Role Overview
Lead forensic investigations, ensure recent global technology and skill for the department, assist all investigations of Ethics and Compliance that is relevant with forensic investigation, audit and Analysis. Full integration with proactive controls, whistle blowing mechanism and reactive controls. Deliver relevant results in given responsibilities.
Job Responsibility
  • Knowledge on fundamentals of Digital Forensic: Readiness, Acquisition, Analysis, Review and reporting
  • Firm working knowledge on Digital environments: Operating Systems, Database, Servers, Network, Ethernet, TCP/IP, Internet, Wireless Forensics, Mobile Device - Identification Phase, Preparation Phase, Isolation Phase, Processing Phase, Verification Phase
  • Usage of Forensic tools: Proficiency in Licensed Digital Forensic Tools, General Public Licensed (open source) Tools
  • Lead & own Digital Forensics investigation and relevant domestic enquiry for the company
  • Lead and own IT Ethics & Compliance (E&C) Risk Assessment. Identify risk prone areas and ensure mitigating controls through users
  • Work with IT department of the company and assess the security aspects of overall IT structure in line with previous E&C incidents
  • Besides forensic investigation also conduct IT system based investigation
  • Have full grip over E&C Hotline case landing and alignment. Accurate and fastest take-over of forensic cases and align other parties of E&C
  • Arrange training for other employees of E&C and GP on fundamentals of forensic investigations
  • Keep full alignment with Telenor BUs on digital forensic best practice and recent development
Education and Experience requirements
Education:
  • Graduate and post graduate in IT
  • Any  digital forensic academic certification/projects/training/assignment will be preferred highly
Qualification and Experience:
  • 6 to 10 years experiences in IT
  • 5 to 6 years digital forensic and relevant areas
  • Digital and digital forensic case handling experience
  • Corporate digital forensic case management experience
  • Internal Audit, Internal Control, Ethics & Compliance experience in IT environment
  • Litigations expertise in Bangladesh legal system in IT environment
  • Successful handling of complex situations it IT area and come out with a balanced way-out
Special Skill
Soft Skills:
  • Ability to analyze digital data and think outside of the box as an investigator to find exceptions
  • Patience and long hours analysis capability to meet urgency of case
  • Conducting interviews and taking statements in relation to computer evidence
  • Effective report preparation encapsulating evidence and findings
  • Work in collaboration with different area experts to reach investigation objective
Required Skills:
  • High integrity and morale
  • Absence of Ethical issues in the career
  • Strong team work attitude and Eager to go extra mile
  • Out of the box thinking  and hard-working and strong focus
  • Respect people through zero biasness
  • Quick decision making ability with much of effectiveness and Multi-tasking

আবারও জনবল নিয়োগের বিজ্ঞপ্তি প্রকাশ করেছে বহুজাতিক প্রতিষ্ঠান প্রাণ। অ্যাসিস্ট্যান্ট সেলস ম্যানেজার পদে ২৫ জনকে নিয়োগ দেওয়া হবে। পদগুলোতে আবেদন করা যাবে কোনো প্রকার অভিজ্ঞতা ছাড়াই।

আবেদন করা যাবে ৪ অক্টোবর, ২০১৬ তারিখ পর্যন্ত।

যোগ্যতা: এমবিএ, এমবিএস, এমকম, এমএসএস বা এমএসসি পাস প্রার্থীরা আবেদন করতে পারবেন। পরীক্ষা দিয়েছেন কিন্তু এখনো ফল প্রকাশিত হয়নি, এমন প্রার্থীদেরও আবেদনের আহ্বান জানানো হয়েছে। তবে শিক্ষাক্ষেত্রে তৃতীয় শ্রেণি থাকলে আবেদন করা যাবে না। শুধু ২৪ থেকে ৩০ বছর বয়সের পুরুষ প্রার্থীরাই আবেদন করতে পারবেন। পাশাপাশি প্রার্থীদের কম্পিউটার জ্ঞান ও ইংরেজিতে দক্ষতা থাকতে হবে। আবেদনকারীদের বাংলাদেশের যেকোনো জায়গায় কাজ করতে আগ্রহী ও মোটরসাইকেল চালানো জানতে হবে।

কর্মক্ষেত্র ও বেতন: প্রার্থীদের বাংলাদেশের যেকোনো জেলায় নিয়োগ দেওয়া হবে। নিয়োগপ্রাপ্তদের আকর্ষণীয় বেতনসহ কমিশন, ল্যাপটপ, মোবাইল, মোটরসাইকেল ও বিভিন্ন সুবিধা দেওয়া হবে।

আবেদন প্রক্রিয়া: আগ্রহী প্রার্থীরা বিডিজবস ডটকমের মাধ্যমে আবেদন করতে পারবেন। আবেদন করা যাবে ৪ অক্টোবর, ২০১৬ তারিখ পর্যন্ত।

সূত্র : বিডিজবস ডটকম